• officeemalab

Decizii complicate pe timp de criză


Au trecut deja mai bine de 3 săptămâni de când am închis cofetăriile, laboratorul, 2 săptămâni de când am oprit cuptoarele, centrala, camerele frigorifice, iar clienții nu au mai “deranjat” clopoțelul de la intrare.

Acum o lună luam liniștiți masa în oraș, sărbătorind doamnele din echipa noastră, cu ocazia zilei de 8 Martie. A fost o seară cu adevărat specială. Am rezervat o masă la restaurant, am comandat mâncare, ne-am felicitat, iar când am adus tortul, formația de muzică live a restaurantului ne-a cântat la mulți ani, s-au dat dedicații… ce să mai, era momentul nostru.

Cine ar fi crezut că la o săptămână de la acel moment deosebit de frumos va trebui să ne privim in ochi și să ne luăm la revedere unul de la celalalt pentru două, trei sau mai multe săptămâni. Chiar sperăm că dacă stăm în casă, peste 2-3 săptămâni lucrurile se vor liniști și de Paște vom putea da drumul la treabă.

Nu au trecut nici 3 zile și deja s-a declarat stare de urgență, apoi s-au închis oficial mall-urile, spațiile comerciale și restaurantele, dar măcar eram împăcați că se ia atitudine și astfel vom depăși repede această criză provocată de COVID19.




La fel ca în Game of Thrones, cei care au luptat împotriva armatei Regelui Nopții(COVID 19) dincolo de Zid (China ) îi avertizează pe toți ceilalți (Țările europene) de pericolul iminent, însă cei din Vest (Italia) iau totul ca pe o glumă și nu se pregătesc corespunzător . Ei bine, Italia a plătit și încă plătește cu vârf și îndesat pentru acea greșeală.

Cred cu tărie că am fi putut opri răspândirea printr-o responsabilitate și unitate colectivă și astfel am fi putut să ne bucurăm de masa plină de bunătățuri de Paste, participând la slujba de Înviere, mergând la stropit, ciocnind ouă s.a.s.m.d. Acum Paștele este compromis…

În domeniul nostru există o sezonalitate, în Ianuarie, Februarie și Martie e liniștit, apoi vin Paștele și parcă începe să se simta briza sezonului de nunți unde încă din primul weekend al lunii Mai urma să înceapă “nebunia”.

Ei bine “nebunia” a venit mult mai repede și sub o altă formă, sub forma unui virus care este extrem de contagios și care se răspândește cu o viteză extraordinară și din acest motiv, cu aceeași viteză s-au anulat toate evenimentele din luna Mai, iar la momentul în care scriu aceste randuri și luna Iunie pare compromisă. Nu excludem în totalitate scenariul în care toate nunțile din acest sezon să fie amânate pe anul viitor … Sperăm să NU fie cazul.

Este posibil ca acest virus să fii venit cu un scop și anume să ne testeze, atât individual cât și colectiv și știu foarte bine că adevăratul caracter al omului se vede în momentele dificile.

Un caracter bun trebuie să aibă la bază niște valori de viață solide și sunt extrem de norocos să cunosc importanța valorilor în procesul de luare a deciziilor.

Iată o decizie extrem de dificilă pe care a trebuit să o luăm, care încă e greu de digerat și anume : Punem sănătatea noastră și a echipei pe primul loc închizând total activitatea, chiar și cu riscul de a rămâne fără bani SAU continuăm activitatea, ne expunem în continuare și vedem ce va fi, încercând din răsputeri să mai vindem ceva?

Am ales sănătatea și siguranța echipei pentru că valorile noastre principale sunt : RESPONSABILITATEA, PRIETENIA și CREATIVITATEA.

Aceste valori nu sunt negociabile și nu le etalăm doar de ochii lumii ca să dea bine pe site la sectiunea DESPRE NOI. Cum era scenariul în care alegeam cealaltă variantă, în condițiile în care la ședințe le spun mereu oamenilor că îi apreciez, că țin la ei și că pentru mine în această firmă ei sunt pe primul loc și nu profitul?

Deși decizia a fost contestată la inceput și mai toți “adviserii de business” spun că trebuie să găsești soluții cu orice preț, să rămâi “open for business” mai ales dacă nu te-a închis statul… dar mă întreb oare cum doarme acel antreprenor care stă în confortul casei liniștit, în afara oricărui pericol când angajații lui sunt la muncă?!


Cum îi servim cel mai bine pe clienții noștri? Sunt prăjiturile alimente de bază de care clienții noștri au neapărat nevoie în acest moment? Nevoie, nu dorință!

Oare clienților noștri când se vor întoarce la rutină nu le va părea rău că nu au profitat de acest timp, ca să facă o prăjitură acasă, în familie împreuna cu cei dragi ?

Răspunsurile la aceste întrebări întăresc poziția noastră.

PS: Deși în această perioadă nu am putut să le oferim clienților produsele noastre, i-am direcționat cu drag spre alte laboratoare, despre activitatea cărora știm că este funcțională, și facem acest gest deoarece rezolvând nevoia unui client este cel mai bun mod de al servii, chiar dacă asta înseamnă să-l trimiți la “concurență”.

Închei cu promisiunea că vom profita de acest timp petrecut departe de voi, îmbunătățind produsele și serviciile noastre astfel încât atunci când ne vom întoarce la viețile noastre să fim pregătiți să vă servim așa cum știm noi mai bine.



PS: La ultima întâlnire avută pe Zoom cu colegii mei, mai mult de jumătate din ei au spus că cel mai mult le lipsește munca. Câți dintre voi, cei care citiți aceste rânduri și stați acasă, așteptați să vă întoarceți la muncă?





  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
Inscrie-te aici pentru oferte

© 2019 by Pikant Media.